fbpx

Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat és dokumentumokat,  ami a napelemes rendszer telepítésével párhuzamosan zajló áramszolgáltatói ügyintézés során elengedhetetlen, hogy egyszerűbbé és átláthatóbbá tegyük a folyamatot.

A háztartási méretű kiserőművek (HMKE) áramszolgáltatói ügyintézése 6 lépésben

A napelemes rendszerek telepítése során sokan megrettennek a rájuk váró végeláthatatlannak tűnő áramszolgáltatói ügyintézéstől és az ezzel együtt járó papírmunkától. Pedig a háztartási kiserőművekre – más néven HMKE –  vonatkozó eljárási folyamat könnyű, ha a megfelelő sorrend betartása mentén haladunk. Útmutatónk most az áramszolgáltatói ügyintézést mutatja be lépésről lépésre, hogy az engedélyeztetés könnyű és gondtalan legyen mindenki számára. 

Az áramszolgáltatói ügyintézés előtt általában már megtörtént a helyszíni szemle, a műszaki felmérés, valamit az árajánlat és ezzel együtt a kivitelező kiválasztása is. Hasznos, ha az árajánlat elfogadása előtt több kivitelező szakmai ajánlatát is bekérjük, így nemcsak a műszaki tartalmat vethetjük össze, de megismerkedhetünk a különböző rendszerekkel, a hozzájuk kínált szolgáltatásokkal, illetve a napelemes rendszerek minőségi mutatóival, teljesítményével.

A Best Solar például a napelemes beruházás teljes folyamatán végigkíséri ügyfeleit: a rendszer tervezésétől kezdve a kivitelezésen át, a háttértámogatás illetve garanciális és garancián túli szervizelésig mindenben a legjobb tudása szerint támogatja a tudatos családokat.

A telepítés folyamatáról részletes információ itt található, most viszont fókuszáljunk az ügyfélteendőkre. 

 

1. lépés: Ügyféladatok összegyűjtése

 

A Best Solarnál minden papírmunkát leveszünk az ügyfeleink válláról. Ezért előzetesen bekérünk minden olyan adatot, ami az ügyintézéshez, illetve a műszaki eljárásokhoz kapcsolódó meghatalmazáshoz szükséges lehet. A meghatalmazás segít, hogy a szükséges áramszolgáltatói ügyintézést mi végezzük el ügyfelünk helyett.

Szükséges adatok és nyomtatványok listája: 

 

        • Az ügyfél személyes adatai: fontos, hogy az áramszolgáltatóval szerződött ügyfél adataival töltsük ki a szükséges nyomtatványokat, ezért kérjük a megfelelő, általánosabb adatokat: Ügyfél neve, anyja neve, születése helye és ideje, telefonszáma, e-mail címe, lakcíme, személyi igazolvány száma. 
        • Nem hiteles tulajdoni lap: csatlakozási terv beadásánál így ellenőrzi a szolgáltató, hogy az ingatlan adatai a valóságnak megfelelnek-e
        • Nem hiteles térképmásolat 

       

    • A tulajdoni lap és a térképmásolat saját ügyfélkapu birtokában innen tölthető le. Mindkét dokumentum megfelelő “nem hiteles” verzióban, az eredetire nincs szükség. 

      • Fotók a fogyasztásmérőről: mivel a szolgáltató a kép alapján ellenőrzi a mérőórát, ezért fontos, hogy két fotó készüljön:
        • Egy közeli fotó a mérőóráról, amin leolvasható a mérőóra száma
        • Illetve egy távolabbi fotó a mérőhelyről, amin a kismegszakítók is látszanak
      • Vevő azonosító vagy felhasználói azonosító: szükséges a csatlakozási tervhez és az igénybejelentéshez is. Az azonosítók megtalálhatók a havi vagy elszámoló áramszámlán, esetleg a szolgáltatóval kötött szerződésben.
      • Nyilatkozat az áram vételezési formájáról: A szolgáltató így ellenőrzi, hogy az áram légkábelen vagy földkábelen érkezik-e a megjelölt fogyasztási címre.

 

2. lépés: Igénybejelentés elkészítése

A Best Solar szakemberei a megadott adatok alapján elkészítik a HMKE igénybejelentőjét és a meghatalmazással kiegészítve megküldik a szolgáltató részére, aki emailben vagy postán küldi vissza a műszaki-gazdasági tájékoztatót (MGT). Az MGT a hálózatra való csatlakozás és hálózathasználat minden lényeges feltételét, különböző elemeit részletezi, illetve annak díjáról is tájékoztat.

Átfutási határidő: maximum 1 nap az igénybejelentő elkészítése + maximum 30 nap a műszaki-gazdasági tájékoztató kiküldése + maximum 90 nap a csatlakozási terv beküldésére

 

3. lépés: Csatlakozási terv készítése

Az MGT elfogadása után, a tájékoztatónak megfelelően a Best Solar villamosmérnök tervező szakemberei elkészítik a csatlakozás terveket a jelenlegi jogszabályoknak megfelelően.
Az elkészült tervet az áramszolgáltató felé kell benyújtani, amit a szolgáltató jóváhagy. Csak a jóváhagyás után végezhető el a kivitelezés.

Átfutási határidő: 5 nap tervkészítés + maximum 15 nap szolgáltatói jóváhagyás

4. lépés: Kivitelezés

A Best Solar szakemberei az időpont egyeztetést követően elvégzik a telepítést, illetve az inverter beüzemelését is.
A kivitelezést követően készítenek egy érintésvédelmi jegyzőkönyvet is, ami a vizsgált villamos berendezés érintésvédelmi állapotának dokumentációja. Ez tartalmazza a villamos berendezés alapadatait, és az érintésvédelmi mérési jegyzőkönyvet, valamint egy minősítést az érintésvédelem állapotáról.

Átfutási határidő: maximum 3 munkanap

 

5.  lépés: Készre jelentés

 

A kivitelezést követően elkészítjük a készre szerelt rendszert igazoló dokumentumokat. Ezzel a „készre jelentéssel” jelezzük a szolgáltatónak, hogy az ügyfél háztartási méretű kiserőműve elkészült, az üzemképes és átvehető.

Átfutási határidő: maximum 2 nap 

 

6. lépés: Mérőóra csere és szerződés megkötése

 

A készre jelentést követően a szolgáltató ellenőrzi a beadott dokumentumokat, majd felveszi kapcsolatot az ügyféllel. Egy előre egyeztetett időpontban elvégzi a merőóra cseréjét, majd a felek megkötik a hálózati használati szerződést. A háztartási méretű napelemes kiserőművekhez a szolgáltató ad-vesz mérőórát szerel fel, ami méri a vételezett és a hálózatba táplált energiát is. Az év végi elszámolás ennek a két adatnak a különbsége lesz.
A Best Solar szakemberei a HMKE-vel kapcsolatban minden szükséges dokumentumot, így a garancialevelet, a termékleírást, a karbantartási és használati útmutatót is elkészítik, és azt átadják a fogasztónak.

Átfutási határidő: maximum 15 nap